Ofte stillede spørgsmål

FAQ

Ordrer og forsendelser

Vores gængse produktionstid fra bestilling til afsendelse er fire arbejdsdage.

Da vi ikke kan borge for speditørens leveringstider, oplyser vi kun ud fra egne processer. 98% af alle leveringer tager dog kun én dag.

Fremstillingsprocessen begynder dagen efter, din ordre registreres i vores system. Det er fra det tidspunkt, vi tæller og fastlægger afsendelsesdatoen.

Din ordres afsendelsesdato kan ses på ordrebekræftelsen eller i webshoppen under DIN PROFIL og FAKTURASTATUS.

Ja. Du kan tilkøbe én af vores Eksprespakker og få din ordre afsendt inden for 24, 48 eller 72 timer.

Typisk kl. 17.00. En faktura afsendes til dig i samme øjeblik, ordren er klar.

Vi imødekommer ønsker om særlig hurtig afsendelse og tilbyder tilkøb af én af vores tre Eksprespakker:

Ekspres 24
Ekspres 48
Ekspres 72

Køber du eksempelvis en Ekspres 24-pakke, afsender vi din ordre inden for 24 timer. Bemærk, at deadline for denne service er kl. 19.00. Modtager vi din bestilling efter det tidspunkt, føjer vi en arbejdsdag til den beregnede produktionstid. Da vi regner i arbejdsdage, bør du forvente tillæggelse af én produktionsdag til beregningen, hvis du placerer din ordre dagen før en helligdag.

Når du modtager en afsendelsesbekræftelse, har vi afsendt din ordre. Når GLS scanner forsendelsen, modtager du en e-mail med dens Track & Trace-nummer.

Du kan altid se status på din ordre i vores webshop. Du modtager derudover en ordrebekræftelse ved færdiggørelse af din bestilling og en afsendelsesbekræftelse, når vi afsender den. 

9 ud af 10 leveringer udføres af GLS. Pallefragt udføres af Post Nord. Leveringer til udlandet udføres af UPS. Bemærk, at vi kun sender hele paller.

Vi afsender 99% af alle ordrer til aftalt tid. 

I højst mulig grad, ja. Vi afsender i bundter indtil kl. 17.00, hvorefter vi afsender individuelt for at maksimere den endelige leveringsmængde. 

Det har du, fordi din ordre var forkert eller utilstrækkelig. Det kan være tilfældet, hvis du eksempelvis har godkendt alle korrekturer på en modeltype, selvom du kun har bestilt herreudgaven.

Øvrige

Nej, vi sælger ikke tøj. Tryk på tøj og andre tekstiler er vores kernekompetence og eneste fokusområde. 

Nej. Vi er B2B og handler kun med virksomheder, foreninger, organisationer og persongruppe af tilstrækkelig størrelse.

Vi har åbent mandag-fredag, 06.00-18.00, i løbet af hvilken tid vi kan kontaktes per telefon og e-mail. Hurtige skriftlige svar bør kun forventes inden for åbningstiderne.

Vi trykker udelukkende på tekstiler. Vi trykker således ikke på skilte, blyanter, biler etc.

Vi trykker som udgangpunkt på enhver tekstiltype. 

Direkte tryk bør ofte være at foretrække ved tryk på t-shirts, sweatshirts, løbetrøjer og muleposer (tote bags). En direkte tryk-ordre skal være på mindst 50 stk.

Nej. Vores korrekturer er vejledende og bør ikke forventes dimensionsstabile.

Foliemængden, vi bruger i vores tryk, varierer fra ordre til ordre. Ønsker du eksempelvis et logo med fire farver, skal vi bruge fire rammer og derfor skære fire stk. folie.

Pantone Matching System (PMS) er farvesystemet oftest benyttet af grafik- og trykbrancherne pga. dets klare farver. Læs mere om PMS på Wikipedia.

Nej. Du kan frit vælge mellem alle Pantone-farver uden tillægsomkostninger.

Der er så mange ligheder og forskelle mellem raster og vektor, at vi har skrevet et blogopslag, hvor vi går i detaljer omkring dem.

Som udgangspunkt, ja. Tommelfingerreglen er, at hvis du kan forstørre billedet uden tab af kvalitet, er det vektor og kan bruges til trykformål.