Vores gængse produktionstid fra bestilling til afsendelse er fire arbejdsdage.
Da vi ikke kan borge for speditørens leveringstider, oplyser vi kun ud fra egne processer. 98% af alle leveringer tager dog kun én dag.
Fremstillingsprocessen begynder dagen efter, din ordre registreres i vores system. Det er fra det tidspunkt, vi tæller og fastlægger afsendelsesdatoen. Bemærk at dette afhænger af vores rettidige modtagelse af stoffet/tøjet samt, at den ikke er en blandingsordre, dvs. at den ikke består af fx 50% direkte tryk og 50% broderi. Står ordren fx til afsendelse d. 15., og modtager vi det sidste stof/tøj d. 14., vil vi ofte være nødsaget til at rykke ordren.
Din ordres afsendelsesdato kan ses på ordrebekræftelsen eller i webshoppen under DIN PROFIL og FAKTURASTATUS.
Ja. Du kan tilkøbe én af vores Eksprespakker og få din ordre afsendt inden for 24, 48 eller 72 timer.
Typisk kl. 17.00. En faktura afsendes til dig i samme øjeblik, ordren er klar.
Vi imødekommer ønsker om særlig hurtig afsendelse og tilbyder tilkøb af én af vores tre Eksprespakker:
Ekspres 24
Ekspres 48
Ekspres 72
Køber du eksempelvis en Ekspres 24-pakke, afsender vi din ordre inden for 24 timer. Bemærk, at deadline for denne service er kl. 19.00. Modtager vi din bestilling efter det tidspunkt, føjer vi en arbejdsdag til den beregnede produktionstid. Da vi regner i arbejdsdage, bør du forvente tillæggelse af én produktionsdag til beregningen, hvis du placerer din ordre dagen før en helligdag.
Når du modtager en afsendelsesbekræftelse, har vi afsendt din ordre. Når GLS scanner forsendelsen, modtager du en e-mail med dens Track & Trace-nummer.
Du kan altid se status på din ordre i vores webshop. Du modtager derudover en ordrebekræftelse ved færdiggørelse af din bestilling og en afsendelsesbekræftelse, når vi afsender den.
9 ud af 10 leveringer udføres af GLS. Pallefragt udføres af Post Nord. Leveringer til udlandet udføres af UPS. Bemærk, at vi kun sender hele paller.
Vi afsender 99% af alle ordrer til aftalt tid.
I højst mulig grad, ja. Vi afsender i samlepakker indtil kl. 17.00, hvorefter vi afsender individuelt for at maksimere den endelige leveringsmængde.
Det har du, fordi din ordre var forkert eller utilstrækkelig. Det kan være tilfældet, hvis du eksempelvis har godkendt alle korrekturer på en modeltype, selvom du kun har bestilt herreudgaven.
Nej, vi sælger ikke tøj. Tryk på tøj og andre tekstiler er vores kernekompetence og eneste fokusområde.
Nej. Vi er B2B og handler kun med virksomheder, foreninger, organisationer og persongrupper af tilstrækkelig størrelse.
Vi har åbent mandag-fredag, 06.00-18.00, i løbet af hvilken tid vi kan kontaktes per telefon og e-mail. Hurtige skriftlige svar bør kun forventes inden for åbningstiderne.
Vi trykker udelukkende på tekstiler. Vi trykker således ikke på skilte, blyanter, biler etc.
Vi trykker som udgangpunkt på enhver tekstiltype.
Direkte tryk bør ofte være at foretrække ved tryk på t-shirts, sweatshirts, løbetrøjer og muleposer (tote bags). En direkte tryk-ordre skal være på mindst 50 stk.
Nej. Vores korrekturer er vejledende og bør ikke forventes målfaste. Det enkelte tryks størrelse angives på den respektive korrektur.
Pantone Matching System (PMS) er farvesystemet oftest benyttet af grafik- og trykbrancherne pga. dets klare farver. Læs mere om PMS på Wikipedia.
Nej. Du kan frit vælge mellem alle Pantone-farver uden tillægsomkostninger.
Som udgangspunkt, ja. Tommelfingerreglen er, at hvis du kan forstørre billedet uden tab af kvalitet, er det vektor og kan bruges til trykformål.
En rasterfil indeholder såkaldte ‘pixels,’ som er bittesmå ensfarvede firkanter. Arrangeres en stor mængde af disse i samme område, udgør de i et kalejdoskopisk samspil et grafisk udtryk: Billedet. Det endelige antal af pixels divideret med størrelsen på området udtrykker billedets opløsning og dermed dets kvalitet. Jo tættere et område er befolket af pixels, jo klarere fremstår billedet.Det særlige ved rasterbilleder er, at deres pixelantal er uforanderlige. Når først et billede er skabt med et vist antal pixels, vil det for altid bestå af det antal. Der kan aldrig tilføjes eller fjernes grafisk information, uden enten at ødelægge det originale billede eller genskabe det fra bunden. Et større billede lader sig således aldrig skabe ud fra et mindre originalbillede.Da billeder, som bruges til logotryk, typisk skal bruges i mere end én størrelse, er rasterbilleder derfor dårligt egnede til det formål.
En vektorfil gør brug af matematiske formler til at udregne og tegne billedets geometriske elementer. I modsætning til rasterfilen behøver den ikke forlade sig på simultan administrering af millioner af pixels, men påkræves kun at huske relativt få koordinatpunkter og linjeligninger. Disse gentegner nemt billedet i nye størrelser efter behov og tillader opdeling og manipulation af individuelle elementer. Ulempen ved den fremgangsmåde er, at farvedybde ikke kan opnås og virkelighedstro billeder således ikke kan laves. Omvendt gør det billederne langt nemmere at ændre på og arbejde med, og det er netop den egenskab, som gør vektor til den foretrukne grafik blandt os logomagere.
Du har et billede, du gerne vil lave et logo ud af. Men hvilken filtype er det? Det finder du ud af ved enten at se på filens endelse eller at forstørre billedet og se, om kvaliteten forværres. En markant forværring indikerer, at det er et rasterbillede.
Nedenfor ser vi på filendelser, og hvilke roller de spiller for forskellige billedtyper.
Begge filer har deres klare styrker. Raster er det foretrukne format til realistiske og farverige billedgengivelser, mens vektor er de formålstjenlige og simple dubletters domæne. Raster anvendes til fotografier og er det klart mest brugte billedformat på nettet, mens vektor i vid udstrækning anvendes til logo- og ikondesign i markedsføringsøjemed.
Raster er mondæn, men besværlig, vektor er spartansk, men imødekommende. I tekstilindustrien foretrækker grafikere valgmulighed nummer to, hvorfor vi hos Jet Sport vælger udelukkende at lade vektorfiler stå til grund for vores logoer. Det ved vi giver den korteste produktionstid, de mest prisbevidste logoer og de gladeste kunder.