Et hurtigt kig på hot peel

Hot peel er betegnelsen for transfers, som kan fjernes fra tekstilet umiddelbart efter påtrykning, mens materialet stadig er varmt. De står i kontrast til cold peel, som først kan fjernes efter nedkøling. Hot peel transfers giver mange fordele i form af hurtigere fremstilling, blødere ’hånd’, bedre strækbarhed og stærkere holdbarhed. Sådanne hensigtsmæssige egenskaber kommer af …

Et hurtigt kig på hot peel Læs mere »

Raster vs Vektor

Hvad er raster- og vektorgrafik, og hvilke forskelle er der på dem? Det er spørgsmål, som marketingfolk, tekstforfattere og diverse grafisk-teknisk uskolede brancheinteressenter ofte må stille, når de møder billedtekniske udfordringer, som ikke falder inden for deres normale vidensområder. Svarene er – ja – overvejende tekniske. For nogle måske sværttilgængelige. Men da de er af …

Raster vs Vektor Læs mere »

Vi udligner scoren for de små

Det, som er sandt på banen, er sandt uden for. Store klubber har det nemmere end små. Spillermarkedet er venligere stemt mod store klubber med fyldte tegnebøger og fanklubber, end mod små klubber med matchende budgetter. Det vidste du. Men vidste du, at også tekstiltrykmarkedet begunstiger de store mere end de små? Og, at det …

Vi udligner scoren for de små Læs mere »

Plastisol vs vandbaseret blæk

Mobilindustrien har Apple og Samsung. E-handelen har Amazon og Alibaba. Tekstiltrykbranchens pendant til mastodonternes kamp er plastisol og vandbaseret blæk… Plastisol, den detroniserede konge Da plastisol i sin tid blev opfundet revolutioneredes trykindustrien. Pludselig kunne trykkere fremstille komplekse designs, trykke på enhver stoftype og effektuere massefremstillinger, de førhen kun kunne drømme om. Den teknologiske landvinding, …

Plastisol vs vandbaseret blæk Læs mere »

Hvordan OEKO-TEX® hjælper din virksomhed

Motivationen for virksomheder i tøjbranchen til at gøre sine CSR-tiltag til uangribelige PR-mesterstykker burde være til at tage og føle på: Mellem halvdelen og tre fjerdedele af forbrugere mener, at virksomheder i tøjbranchen ikke i tilstrækkelig grad synliggør deres bæredygtighedstiltag. Mere end 50% er villige til at betale merpris for bæredygtige og miljøvenlige produkter, og …

Hvordan OEKO-TEX® hjælper din virksomhed Læs mere »